Παραθέτουμε μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις ασθενών μας, ωστόσο είμαστε πρόθυμοι να απαντήσουμε σε όποια δική σας απορία

Τί είναι Φυσικοθεραπεία?

Είναι η αγωγή δια φυσικών μέσων και κινήσεων προς αποκατάσταση και βελτίωση της κινητικότητας μίας ανατομικής περιοχής (άρθρωση).

Τί είναι Χειροπρακτιική Ιατρική?

Είναι η αγωγή που σκοπό έχει να βελτιώσει την δομή ανατομικών στοιχείων του ανθρωπίνου σώματος. (αρθρώσεις, περιτονίες, μύες, σπλάχνα, κρανίο, νευρικός ιστός) χρησιμοποιώντας ειδικούς χειρισμούς.

Υπάρχει πόνος κατά την θεραπεία?

Kατηγορηματικά όχι. Ο πόνος είναι εκείνη η αίσθηση που μας προστατεύει από περαιτέρω κακώσεις και ως εκ τούτου καμία ιατρική εφαρμογή δεν πρέπει να προκαλεί πόνο.

Γιατί να κάνω Φυσιοθεραπεία ή Χειροθεραπεία? Δεν φτάνουν τα φάρμακά μου?

Όπως θα σας συμβουλεύσει και ο γιατρός σας , τα φάρμακά σας μπορούν να αντιμετωπίσουν μια πάθηση μειώνοντας τα συμπτώματά της αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις αυτό δεν επαρκεί(Δυσλειτουργίες, δυσκαμψίες , συμφύσεις, μυικός σπασμός, σύνδρομα υπέρχρησης, υπεξαρθρήματα κ.τ.λ.)

Τί πρέπει να προσέξω μετά την θεραπεία?

Θα σας δοθούν ακριβείς πληροφορίες για την στάση σας, τον τρόπο καθίσματος, πιθανές ασκήσεις που πρέπει να εκτελέσετε, αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων κ.τ.λ.

Γιατί χρειάζεται να επαναλαμβάνεται μία θεραπεία και πόσες φορές?

Kάθε φορά που επισκέπτεσθε τον θεραπευτή σας γίνονται ειδικές ρυθμίσεις στο σώμα σας που χρειάζεται να επαναληφθούν για να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Το πόσο συχνά και πόσες φορές εξαρτάται από την κατάσταση σας, την χρονιότητα του προβλήματος σας και τις επιπλέον παθήσεις σας.

Μπορώ να ακολουθήσω μία θεραπεία όταν ο πόνος είναι οξύς ή πρέπει να περιμένω?

Σύμφωνα με τις νέες μεθόδους που χρησιμοποιούμε αντιμετωπίζουμε γρήγορα με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα τα οξέα επεισόδια. Πάντως η ακινητοποίηση για διάστημα πέραν των 5 ημερών, βιβλιογραφικά κρίνεται άσκοπη (πλην καταγμάτων, και συστηματικών φλεγμονωδών παθήσεων).

Πότε μία θεραπεία βλάπτει?

Kαταφατικά μόνο μία κακή θεραπευτική εφαρμογή μπορεί να σας βλάψει!!!!

Ποιές παθήσεις αντιμετωπίζονται?

Αντιμετωπίζουμε τις περισσότερες παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος, μερικές δυσλειτουργίες των σπλάχνων, ημικρανίες, ιλίγγους, κατάγματα.
Είναι ασφαλής η θεραπεία σε μεγαλύτερες ηλικίες με προβλήματα οστεοπόρωσης?

Απόλυτα.

Τέλος σας παραθέτουμε μερικές καθημερινές χρήσιμες συμβουλές με σκοπό την καλύτερη διατήρηση της υγεία σας

• Πίνετε όσο περισσότερο νερό μπορείτε.

• Αποφεύγετε να τρίβετε ή να πιέζετε περιοχές που διορθώνονται κατά την θεραπεία.

• Αποφεύγετε τις απότομες κινήσεις, για να σηκώσετε κάτι, λυγίζετε τα γόνατά σας. Ιδιαίτερη προσοχή σε εργασίες που απαιτούν να τεντωθείτε.

• Μην εκτίθεσθε σε ψυχρά και υγρά ρεύματα.

• Αποφύγετε την εντατική άσκηση.

• Προσέχετε την ορθή Στάση και Βάδιση.

• Εάν η εργασία σας είναι καθιστική, η πλάτη του καθίσματος να σας διατηρεί σε όρθια θέση (βοηθήματα).

• Το στρώμα σας πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να απορροφά τις φυσικές καμπυλότητες του σώματος(ανατομικό).

• Μην σηκώνεστε απότομα το πρωί, αλλά γυρίστε στο πλάι και βοηθήστε με τα χέρια σας.

• Μην βλέπετε ξαπλωμένοι τηλεόραση και μην διαβάζετε στο κρεβάτι ή τον καναπέ.

• τέλος ελαττώστε το σωματικό σας βάρος

Links χρήσιμων ιστοσελίδων

(Πανελλήνιος Σύλογος Φυσικοθεραπευτών)

(Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Φυσικοθεραπείας)